Pod nieco tajemniczo brzmiącym hasłem kryją się sprawy ważne dla każdego mieszkańca. Otóż specjaliści na miejscu w terenie będą dokonywać m.in.  pomiaru każdego budynku i wykonają tzw. obrys, który potem pojawi się na mapie ewidencyjnej. Druga sprawa, niezmiernie ważna dla każdego właściciela nieruchomości, to ustalenie przebiegu granic poszczególnych działek, a tutaj warto na bieżąco zasięgać informacji na temat wyników przeprowadzanych prac, aby zweryfikować je z posiadaną wiedzą i dokumentami. Zdarzają się bowiem odstępstwa pomiędzy stanem faktycznym, a tym co znajduje się w dokumentach i naszej pamięci. Rozpoczęte prace mają właśnie m.in. na miejscu wyjaśnić wszelkie wątpliwości, tak aby zasobach geodezyjno-kartograficznych czyli popularnych mapach widniały prawdziwe i rzetelne informacje.

- Prace geodezyjne już się zaczęły, pracownicy ruszyli w teren – informuje naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, Jacek Kuchta. – Są to trzy dwuosobowe ekipy, które mogą pojawić się na Państwa nieruchomości i często poproszą o pomoc lub o dodatkowe informacje, w razie wątpliwości i rozbieżności w dokumentach i w tym, co ustali się w terenie.  Pierwszy etap prac to pomiar budynków i zebranie niezbędnych informacji jak określenie funkcji nieruchomości, ilości kondygnacji i stworzenie obrysu budynku, który pojawi się na mapie ewidencyjnej. Drugi etap, który będzie bardziej pracochłonny dla pracowników wydziału geodezji i ważny dla właścicieli działek położonych w Witowie , to ustalenie przebiegu granic . - Prace wykonuje firma wyłoniona w przetargu, która ma doświadczenie w takich pracach – zapewnia naczelnik Jacek Kuchta. – W poprzednich latach podobne prace wykonywała w naszym powiecie i kilku sąsiednich. Bardzo ważna informacja: upoważnieni pracownicy mają na sobie kamizelki odblaskowe z napisami "geodezja" oraz "Geo Art", identyfikatory oraz upoważnienia od starosty do wykonywania pomiarów w terenie.  Każdy właściciel może więc sprawdzić tożsamość i wiarygodność osoby, która wejdzie na naszą nieruchomość w celu wykonania niezbędnych pomiarów. Firma wykonała już w listopadzie ub. roku zdjęcia całego Witowa z wysokości ok. 150 metrów, a teraz na ich podstawie będą wykonywane prace geodezyjne.

Uchwała Nr 110/44/19

Zarządu Powiatu Tatrzańskiego

z dnia 27 listopada 2019 r.

 

w sprawie: zatwierdzenia wyboru oferty na powierzenie prowadzenia  punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2020 roku i realizację zadań z zakresu edukacji prawnej.

Uchwała Nr 105/45/19

Zarządu Powiatu Tatrzańskiego

z dnia 30 października 2019 r.

 

w sprawie: ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej polegającego na powierzeniu prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz realizacji zadań z zakresu edukacji prawnej   na terenie powiatu tatrzańskiego w 2020 roku.

 

    Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 511), art. 11 ust. 1 pkt. 2, art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ust. 1 ustawy                          o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.), art. 11 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t.j. Dz. U.z 2019 r. poz. 294), Zarząd Powiatu Tatrzańskiego uchwala co następuje:

Pliki do pobrania
Pobierz plik (zal_uz.pdf)Załącznik do uchwały.190 kB

W niedzielę 25 sierpnia br. Metropolita Krakowski Arcybiskup Marek Jędraszewski odwiedził rannych poszkodowanych podczas burzy na Giewoncie, przebywających w Szpitalu Powiatowym im. Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem i udzielił im błogosławieństwa.

Tego samego dnia w Domu Rekolekcyjnym Konferencji Episkopatu Polski „Księżówka” w Zakopanem, odbyło się też spotkanie Arcybiskupa z delegacją służb uczestniczących w akcji ratowniczej na Giewoncie oraz przedstawicielami Starostwa Powiatowego w Zakopanem. Przy Pomniku św. Jana Pawła II pod przewodnictwem Metropolity Krakowskiego odmówiono modlitwę za tragicznie zmarłych, rannych oraz ich bliskich.

Znamy już listę wszystkich zadań, które zostaną dopuszczone do głosowania w ramach IV edycji Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Wynik jest rekordowy: mieszkańcy będą mogli wybierać spośród aż 188 zadań – czyli o 38 więcej niż przed rokiem. Głosowanie rozpocznie się już 9 września i potrwa do końca miesiąca.

Wiosną, w trakcie składania propozycji zadań mieszkańcy zgłosili aż 239 propozycji – najwięcej w historii wszystkich edycji. Teraz pozytywną weryfikację przeszło aż 188 pomysłów. Najwięcej z nich, bo 38, dotyczy subregionu Miasto Kraków. Na drugim miejscu jest Subregion Tarnowski, z 37 zadaniami, a na trzecim – z 36 zadaniami – Subregion Sądecki. Mieszkańcy Małopolski Zachodniej będą mogli wybierać z 31 zadań, a Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego i Subregionu Podhalańskiego – z 23 pomysłów.

- Od początku tej edycji budżet obywatelski Małopolski cieszy się sporym zainteresowaniem mieszkańców. Zapraszam do głosowania, które oficjalnie rozpoczniemy 9 września. Będzie można wybrać najlepsze, najciekawsze i najbardziej interesujące propozycje - zachęca Anna Pieczarka z zarządu województwa.

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ogłosił X V I I edycję Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla uczestników warsztatów terapii zajęciowej, uczestników środowiskowych domów samopomocy oraz niepełnosprawnych mieszkańców domów pomocy społecznej „Sztuka Osób Niepełnosprawnych”.

„Sztuka Osób Niepełnosprawnych” to jeden z największych w Polsce przeglądów dorobku artystycznego placówek terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych. Promuje i nagradza twórczość osób z niepełnosprawnościami. Obecna, już X V I I edycja odbędzie się pod Patronatem Honorowym Pierwszej Damy Pani Agaty Kornhauser - Dudy.

Tegoroczny tytuł przewodni konkursu to „PODRÓŻE MOICH MARZEŃ”.

Prace wraz z dokumentami należy składać do 31 lipca 2019 r. w siedzibie Oddziału Małopolskiego PFRON (ul. Na Zjeździe 11, 30 -527 Kraków).

Tekst artykułu, oraz regulamin w załączeniu.

Klub im. Władysława Zamoyskiego w Zakopanem oraz Związek Podhalan maja zaszczyt zaprosić na konferencje: Rodzina w Społeczeństwie i Państwie - aspekty filozoficzne, kulturowe, społeczne i prawne

O dwa tygodnie przedłużony został termin składania wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich oraz obszarowych z PROW 2014-2020 za rok 2019.  Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski do 31 maja 2019 r.

W tym roku, podobnie jak w ubiegłym,  ARiMR przyjmuje wnioski za pomocą aplikacji eWniosekPlus. Co roku w Małopolsce o dopłaty ubiega się ponad 117 tys. rolników. Do 10 maja, wraz z oświadczeniami, do Agencji wpłynęło blisko 89 tys. formularzy.    

ARiMR apeluje, by ze składaniem wniosków za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus nie czekać do ostatniej chwili. W razie jakichkolwiek wątpliwości rolnicy mogą zgłaszać się po pomoc w wypełnianiu dokumentów czy w sprawach związanych z obsługą techniczną aplikacji do biur powiatowych ARiMR. Czynna jest także infolinia – pod numerem 800 38 00 84 można uzyskać, np. informacje w przypadku problemów z zalogowaniem się do systemu.

Do środy, 15 maja, placówki ARiMR w Małopolsce otwarte są do godz. 18.00. Warto skorzystać z tej okazji i mieć formalności już za sobą. Od 16 maja biura powiatowe Agencji będą pracować od godz. 7.30 do 15.30. Warto pamiętać, że kto złoży wniosek o przyznanie płatności bezpośrednich obszarowych za 2019 r. do 31 maja, może liczyć na otrzymanie ich w pełnej wysokości.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosił konkurs, którego przedmiotem jest stworzenie MEMU internetowego i animacji w formacie GIF, dotyczących zapobiegania i przeciwdziałania uzależnieniu od narkotyków i dopalaczy.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na problem dotyczący niebezpieczeństwa uzależnienia od narkotyków i dopalaczy. Temat konkursu na MEM internetowy i animację w formacie GIF brzmi „Narkotyki i dopalacze zabijają” i ma dotyczyć w szczególności uświadamiania młodych ludzi na temat niebezpieczeństwa używania narkotyków i dopalaczy.

Termin przesyłania propozycji konkursowych został przedłużony do 6 czerwca 2019 r.

Szczegółowe dane zawarte są na witrynie internetowej programu „Razem bezpieczniej” pod adresem: https://razembezpieczniej.mswia.gov.pl/rb/kampania/4281,Konkurs.html

Nawet do 5 tys. zł dla KGW - Nabór wniosków od 7 maja! Pomoc finansowa po raz kolejny trafi do Kół zarejestrowanych w ARiMR. Wniosek o przyznanie można znaleźć tutaj: https://bit.ly/2JlRhGQ

Warunkiem otrzymania dotacji także w tym roku jest rozliczenie uprzednio uzyskanej pomocy. Będzie ona przyznawana do wyczerpania środków. Na ten cel przeznaczono kwotę 40 mln zł. Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju, które weszło w życie z dniem 7 maja, mówi o tym, że pomoc będzie mogła być przyznawana Kołu raz w roku i trzeba będzie ją wykorzystać do 31 grudnia roku, w którym została przyznana. Stawki pozostają bez zmian i są zależne od liczby członków w kole. Pieniądze wypłacać będzie ARiMR niezwłocznie po dniu wydania decyzji o przyznaniu pomocy. Wnioski będzie można złożyć nie później niż do 31 października.