Wymagane dokumenty
- Wniosek.
- Załączniki do wniosku:
- Dokumenty własności pojazdu.
- Opinia rzeczoznawcy samochodowego w zakresie oznakowań pojazdu - tylko w przypadku, gdy cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo naprawy.
- Dowód tożsamości:
- dla osoby fizycznej dowód osobisty,
- dla osoby prawnej oryginał aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON,
- dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - aktualne oryginały i kserokopie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości.
W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaścicieli - podpisane przez nich upoważnienie do załatwienia sprawy dla pełnomocnika.
- Pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - w przypadku działania przez przedstawiciela.
Wymagane opłaty:
Opłata skarbowa: 10 zł.
W przypadku składania wniosku przez inną osobę wnioskodawca upoważnia pisemnie wskazaną osobę, która przy odbiorze okazuje również swój dowód osobisty.
W sytuacji kiedy upoważnienie udzielane jest innej osobie niż: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej, wymagane jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.