Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego.
- Załączniki do wniosku:
- Pokwitowanie wydane przy zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- dla osoby fizycznej dowód osobisty,
- dla osoby prawnej aktualne oryginały wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON,
- dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - aktualne oryginały i kserokopie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości.
W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaścicieli - podpisane przez nich upoważnienie do załatwienia sprawy dla pełnomocnika.
- Dokumenty potwierdzające ustanie przyczyny zatrzymania dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego (zaświadczenie ze Stacji Diagnostycznej dopuszczające pojazd do ruchu, opłacona polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC - w zależności od przyczyny zatrzymania dokumentu).
- Pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę – w przypadku działania przez przedstawiciela. Pełnomocnictwo nie obowiązuje w przypadku załatwiania sprawy przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu.
- Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu.
Wymagane opłaty:
W przypadku składania wniosku przez inną osobę wnioskodawca upoważnia pisemnie wskazaną osobę, która przy odbiorze okazuje również swój dowód osobisty.
W sytuacji kiedy upoważnienie udzielane jest innej osobie niż: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej, wymagane jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.