Wyrejestrowanie pojazdu

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
  • Załączniki do wniosku:
    1. W przypadku demontażu pojazdu:
      • zaświadczenie o demontażu pojazdu, wystawione przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów,
      • dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
      • tablice rejestracyjne.
    2. W przypadku kradzieży pojazdu:
      • oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego),
      • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ,
      • dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
    3. W przypadku wywozu pojazdu za granicę:
      • dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę ze stosownym oświadczeniem lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą; w przypadku kasacji pojazdu za granicą - dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą,
      • dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
      • tablice rejestracyjne.
    4. W przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu:
      • dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę pojazdu,
      • dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
      • tablice rejestracyjne,
      • dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz Gminy.
    5. Dokument określający tożsamość właściciela:
      • dla osoby fizycznej – dowód osobisty,
      • dla osoby prawnej aktualne oryginały wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON,
      • dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - aktualne oryginały i kserokopie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości.
        W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaścicieli - podpisane przez nich upoważnienie do załatwienia sprawy dla pełnomocnika.
    6. Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez właścicieli lub prokurenta).
    7. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC do wglądu

Wymagane opłaty:

Opłata skarbowa: 10 zł.

W przypadku składania wniosku przez inną osobę wnioskodawca upoważnia pisemnie wskazaną osobę, która przy odbiorze okazuje również swój dowód osobisty.

W sytuacji kiedy upoważnienie udzielane jest innej osobie niż: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej, wymagane jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

Pliki do pobrania:
Pobierz plik (upowaznienie.pdf)Upoważnienie651 Kb
Pobierz plik (wniosek_o_rejestracje_pojazdu.pdf)Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu769 Kb