Do kompetencji Radcy Prawnego należy:

  1. Obsługa prawna Starostwa Powiatowego.
  2. Udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.
  3. Udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Starostwa.
  4. Uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego.
  5. Wydawanie opinii w sprawach:
    1. projektów uchwał Rady Powiatu, Zarządu oraz zarządzeń Starosty,
    2. rozwiązanie stosunku pracy z pracownikiem bez wypowiedzenia,
    3. odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,
    4. spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
    5. zawarcia ugody w sprawach majątkowych,
    6. umorzenia wierzytelności,
  6. Zawiadomienie organu powołanego do ścigania przestępstw o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu.
  7. Opinie prawne poza wymienionymi w ust.5 wydawane są na pisemny wniosek. Wniosek o wydanie opinii prawnej winien zawierać przedmiot wątpliwości i wyraźnie sprecyzowane pytanie. Do wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty.
  8. Wykonanie zastępstwa procesowego przed organami orzekającymi w sprawach należących do zakresu działania Starostwa.
  9. Wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego.