Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
- Załączniki do wniosku:
- kserokopia Certyfikatu Kompetencji Zawodowych
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem
- oświadczenie o spełnieniu wymogu dobrej reputacji
- dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego w wysokości: 50.000 euro:
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami lub,
- posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych lub,
- udzielanie gwarancji lub poręczeń bankowych lub,
- własność nieruchomości.
- dowód opłaty za wydanie zaświadczenia i wypisów.
Wymagane opłaty:
Opłata za udzielenie licencji wynosi:
- 2 - 15 lat - 800 zł;
- 16 - 30 lat - 900 zł;
- 31 - 50 lat - 1000 zł.
W przypadku odbioru decyzji przez osobę upoważnioną (legitymującą się stosownym pełnomocnictwem) winna ona się wylegitymować stosownym upoważnieniem oraz potwierdzeniem uiszczenia z tego tytułu opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł.