1. Gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, a w szczególności:
    ich ewidencjonowanie, wycena, sporządzanie planów wykorzystania, egzekwowanie należności za ich wykorzystywanie, nabywanie, zbywanie, obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi.
  2. Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd i użytkowanie wieczyste, ustalanie i aktualizacja opłat.
  3. Opiniowanie podziału nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa, Powiatu lub Województwa.
  4. Wykonywanie zadań w sprawie wywłaszczeń, ograniczeń sposobu korzystania
    z nieruchomości i odszkodowań z tych tytułów.
  5. Wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  6. Przekazywanie nieruchomości Skarbu Państwa na cele szczególne.
  7. Wykonywanie zadań z zakresu zwrotu nieruchomości wywłaszczonych i wypłat odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone.
  8. Wykonywanie zadań z zakresu ustalania i wypłat odszkodowań za grunty zajęte pod drogi publiczne i tereny PKP oraz odszkodowań za grunty przejęte na Rzecz Skarbu Państwa lub JST w oparciu o decyzje ZRID.
  9. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
  10. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości.
  11. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
  12. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.
  13. Regulacja nabycia nieruchomości pod drogi publiczne powiatowe w trybie ustawy przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.
  14. Gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości w myśl ustawy o gospodarce nieruchomościami, a w szczególności : podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym
    w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości,
    o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, składanie wniosków o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości powiatowej oraz o wpis w księdze wieczystej.
  15. Przygotowywanie i zawieranie umów zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.
  16. Sporządzanie dokumentacji i występowanie z wnioskami do wojewody o przekazanie
    mienia na rzecz Powiatu.
  17. Sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości.
  18. Sporządzanie informacji o stanie mienia powiatowego.

Pokoje

117, 118, 119 (I piętro - pawilon B)

Godziny Pracy

poniedziałek: 7.30 - 16.00
przyjęcia stron: 9.00 - 13.00
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30
przyjęcia stron: 9.00 - 13.00
piątek: 7.30 - 15.00
przyjęcia stron: 9.00 - 13.00


Pracownicy

mgr inż. Maciej Janicki - Naczelnik Wydziału

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. 119 / tel. 18 20 239 71


Sprawy z zakresu:

  1. aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
  2. bieżące weryfikowanie i aktualizowanie listy użytkowników wieczystych,
  3. kompletowanie dokumentacji i orzekanie o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
  4. prowadzenie postępowań z zakresu ustanawiania prawa użytkowania wieczystego,
  5. sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz użytkowników wieczystych w trybie art. 198g i art. 32 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

mgr Anita Madej – Starszy Inspektor
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. 118 / tel. 18 20 239 54


Sprawy z zakresu:

  1. orzekanie w sprawach wywłaszczeń nieruchomości,
  2. przygotowanie materiału dowodowego w sprawach dotyczących ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w celu zakładania i prowadzenia na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, gazów, energii elektrycznej itp.,
  3. orzekanie w sprawach o odszkodowanie za wywłaszczone nieruchomości,
  4. orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej.

mgr Agata Lasak-Słodyczka – Radca Prawny
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. 117 / tel. 18 20 239 55

mgr Maria Naglak – Starszy Inspektor
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. 118 / tel. 18 20 239 54


Sprawy z zakresu:

  1. aktualizowanie opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
  2. dzierżawa nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
  3. przygotowywanie dokumentacji i orzekanie w sprawach z zakresu odszkodowań za grunty przejęte pod drogi publiczne (w tym ZRiD),
  4. przygotowywanie dokumentacji i orzekanie w sprawach z zakresu odszkodowań za grunty przyjęte pod linie kolejowe.

lic. Katarzyna Grajnert
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tech. Bartłomiej Trybuła
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. 117 / tel. 18 20 239 55

Podkategorie