Na podstawie art. 49 w zw. z art. 49a ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311) STAROSTA TATRZAŃSKI zawiadamia, że w dniu 12 grudnia 2024 r. została wydana Decyzja znak: GN.683.3.3.2024 o ustaleniu i wypłacie odszkodowania za nieruchomość oznaczoną jako działki ewid. nr 134/8 i 134/14 obr. 006 Zakopane, nabytą przez Gminę Miasto Zakopane na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 4/2023 z dnia 04 grudnia 2023 r. znak: AB.6740.574.2022.ASS o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Tatrzańskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Na podstawie art. 127a § 1 kpa, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 kpa).
Ustalone w niniejszej decyzji odszkodowanie, zostanie wypłacone przez Burmistrza Miasta Zakopane reprezentującego Gminę Miasto Zakopane w terminie 14 - tu dni od dnia, w którym decyzja o ustaleniu odszkodowaniu stanie się ostateczna.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 49
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311), zawiadamia o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, oznaczoną jako dz. ewid. nr 1572/85 o pow. 0,0087 ha (powstałą z podziału dz. ewid. nr 1572/65), obr. 302 Białka Tatrzańska, stanowiącą dotychczas własność nieżyjącej Pani Wandy Król c. Stanisława i Stefanii, której spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku.
W związku z powyższym wzywa się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do ww. nieruchomości, aby w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego obwieszczenia, zgłosili się do Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55 i udokumentowali swoje prawa.
Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 50
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311), zawiadamia o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, oznaczoną jako dz. ewid. nr 1100/37 o pow. 0,0002 ha (powstałą z podziału dz. ewid. nr 1100/21), obr. 302 Białka Tatrzańska, stanowiącą dotychczas współwłasność m.in. nieżyjącego Pana Jana Rabiańskiego s. Józefa i Władysławy, w udziale wynoszącym 1/10, którego spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku.
Jednocześnie, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów, dowodów oraz żądań.
Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma, w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55.
Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 89
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 49 i art. 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 775) oraz art. 4 ust. 1 i ust. 2, art. 5 ust. 1, ust. 4 w związku z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 13 lipca 2023r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1722) zawiadamiam, że na wniosek z dnia 28 sierpnia 2024r. Wójta Gminy Poronin, wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania decyzji o stwierdzeniu nabycia przez Gminę Poronin, własności działki ewid. nr 9134 obr. 0503 Ząb, w jednostce ewidencyjnej Poronin, użytkowanej jako droga ogólnodostępna o znaczeniu lokalnym.
Działka ewid. nr 9134 obr. 0503 Ząb stanowi nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym.
Na podstawie art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 13 lipca 2023r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych „Z dniem doręczenia zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, nieruchomości objęte wnioskiem, o którym mowa w art. 4 ust. 2, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami do dnia, w którym decyzja w sprawie tego wniosku stała się ostateczna.”
Jednocześnie informuję, że stosownie do art. 10 § 1 Kpa „organy administracji publicznej zobowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.”
W związku z tym zainteresowane strony będące uczestnikami niniejszego postępowania, mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz wnieść swoje uwagi i zastrzeżenia do przedmiotu postępowania do czasu wydania orzeczenia w sprawie w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, godziny przyjęć od poniedziałku do piątku od 8.00 do 15.00, pawilon B, pokój nr 118.
W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutej prawny zgodnie z art. 41 kodeksu postępowania administracyjnego
Doręczenie uznaje się za dokonane w dniu odbioru zawiadomienia przez wnioskodawcę, a dla pozostałych stron po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne ogłoszenie tj. ukazania się obwieszczenia zawiadamiającego o wszczęciu postępowania administracyjnego zgodnie z art. 49 kodeksu postępowania administracyjnego.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 64
Działając na podstawie art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z roku 2024, poz. 1145, ze zm.) Starosta Tatrzański ogłasza się, że do wydzierżawienia na okres 3 lat została przeznaczona nieruchomość:
- Część działki ewid. 609 obręb 003 Zakopane o powierzchni 0,0115 ha, objęta księgą wieczystą NS1Z/00075598/5, stanowiącej własność Skarbu Państwa.
- Przeznaczona do wydzierżawienia część ww. nieruchomości, według Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru urbanistycznego nazwanego: „SZKOLNA-KAMIENIEC-SZPITALNA” leży w terenie oznaczonym U – tereny zabudowy usługowej Przeznaczenie dopuszczalne realizowane w ramach przeznaczenia podstawowego - miejsca postojowe, zieleń urządzona, obiekty budowlane infrastruktury technicznej;
- Oddanie w dzierżawę opisanej w pkt 1 nieruchomości następuje w celu wykorzystania jako ogródek przy szałasie gastronomicznym z elementami małej architektury nie związanej trwale z gruntem.
- Umowa dzierżawy zostanie zawarta na czas określony do 3 lat.
- Czynsz dzierżawy należny Skarbowi Państwa z tytułu udostępnienia terenu wynosi: 2 185 zł (słownie: dwa tysiące sto osiemdziesiąt pięć złotych) netto miesięcznie zgodnie z zarządzeniem Starosty Tatrzańskiego nr 34 z dnia 26 maja 2020 r.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 57
Strona 3 z 50